14 April 2012

Entertainment is personal matter =)

amboi!! speaking london plak minah nie... hahaha

ok actually aku update entri nie sebab aku nak mluahkan prasaan geram aku pada stgah-tgah pihak yg mulut dorang nie macam 'mak jemah' u ollz... cubalah korang fikir isu ttg hiburan, muzik, artis, dan etc pon dorang nak pertikaikan.. ok tp sebelum tu entri aku ni langsung tak refer kepada isu Zed Zaidi dan Aron Aziz tu yeh..

sbagaimana yg diketahui aku nie kan memang peminat K-POP tapi bkanlah peminat fanatik sngat~ tapi adalh bbrapa mahluk yg bersuara sumbang tiba2 sound aku..

"k-pop tu poyo ar..bkan best pon"
"eleh.. ko ni macam faham je tgk cerita korea tu"
"dorang nie muka comel2, hensem2 plastic surgery je tu"

bla..bla..bla.. dalam hati aku what the problem dorang nie... tapi yg membuatkan aku rasa tak 'adil' buat diri aku ialah orang yg cakap2 macam tu pon bkan peminat artis tempatan.. dorang pon peminat artis Hollywood, bollywood, j-pop.. huh j-pop?? sama dengan dan lebih kurang je kan macam k-pop.. 

bila dorang cakap kpop tu tak best (so what?? bg ko je yg tak bestt..aku ok jer.. )
bila dorang cakap ko faham ker (apa ke tengek nya.. kan bawah tu ada subtitle.. )
bila dorang cakap plastic surgery je tu (muka dorang, kos dorang.. bkan masalh aku pon)

tu lah kadang2 aku tak faham kenapa dorang Anti bebenar dengan k-pop nie... knapa?? sbb skrang gelombang k-pop sdang membiak.. dan ada plak tu kata "sokong lah muzik dan hiburan tempatan"  ok aku nak tanya kalau aku sokong muzik tempatan pon apa benefit yg aku dpat ?? artis tu bg aku duit?? sebut nama aku time trima award?? mmg tak ar.. trus trang aku katakan disini.. kbanyakkan artis malaysia skrg kejar 'glamor'je, bila tanya bakat?? hurm hampeh~ honestly bg pndapat aku, aku lebih suka pada artis tu sbb lgu dia yg best, dia brlakon dgn best..aku bkanlah nak tahu pasal kisah cinta dorang, dia nie ada sugar daddy ke tak, dia nie rembat laki orang ker,dia nie bru putus cinta 3 hari lepas...

so conclusion~ hiburan itu peribadi individu, dan orang lain tak ada hak nak tntukan siapa atau apa muzik yg prlu di ikuti, dah kata pun hiburan kan.. tapi dalam mp3 henset aku pon ada lagu Malay,indo, jepun, inggeris ok~ artis malaysia yg aku minat Adira.,....(takkan adira je) huhu aku minat lah jugak najwa. yuna dan lain2..

No comments: