26 November 2012

ISU NU'EST DAN VIXX DI SHOUT AWARD 2012

Ok. sebenarnya aku pown tak tgok Shout Award 2012 tu, tapi masa aku tengah berfacebook tiba-tiba lalu lah satu tajuk berita yang menarik perhatian aku, tajuk dia lebih kurang macam nie "Kumpulan k-pop dilayan teruk oleh peminat di shout Award". Lepas aku baca berita tu, aku terkejut jugak ialah kalau setakat kena 'BooO' tu aku tak kisah sangat tapi yang kena baling kasut ngan sampah tu yang aku terkejut, lepas tu aku baru faham rupanya yang buat tu anti k-pop...hmm tapi secara jujur aku pown tak kenal kumpulan Nu'est ngan Vixx tu... so aku Google lah...

Kumpulan Nue'st

Kumpulan Vixx

Jadi inilah mamat2 yg mendapat hadiah Kasut dan sampah...
tapi lepas tu aku tengok banyak jugak lah kpop fans malaysia yang memohon maaf.. Walaupun aku kpop fans jugak tapi aku tak buat pown sesi memohon maaf tu, bila teringat balik lebih baik aku mintak maaf dengan 'Emak' aku...hahaha

Tapi lepas tu, timbul pulak isu yg ada sorang minah dari Malaysia yang terus tukar kerakyatan sebab malu dan marah punya pasal dengan insiden tersebut, Hah berita nie mmg aku terkejut giler, mmg giler punya fanatik dengan kpop... (alhamdulillah aku tak over fanatik kpop) , tindakan anti-kpop baling2 sampah dengan kasut tu mmg memalukan jugak, secara tak langsung nama Malaysia akan buruk, dan mungkin negara2 luar akan anggap mentaliti org2 malaysia nie rendah, sama lah jugak macam apa yang orang akan fikir terhadap minah yang tukar kerakyatan tu (tapi aku tak rasa dia patah kan IC atau bakar surat beranak dia kan)...

Bagi aku hiburan di malaysia nie meluas,  ada Bollywood fans, Hollywood fans, j-pop fans,k-pop fans,nasyid fans, Indonesian fans, harimau malaya
(tiba-tiba), dan macam2 lagilah fans jadi apa yang penting perlulah sikap hormat menghormati minat orang lain. contohnya macam aku nie aku tak lah minat bollywood tapi aku taklah kutuk2 kawan2 aku yang minat bollywood. 

I LOVE MALAYSIA AND JOHOR
"malaysia boleh!!"





Sekarang Johor dah ada LEGOLAND pertama di Asia
(walaupun mahal...) lagi lah aku love2 kat johor, lepastu johor adalah tempat kelahiran aku, tempat aku membesar... (touching~) 


(4 dara pungutan...hahaha)








1 comment:

Anonymous said...

yeah..proud to be malaysian...