10 February 2013

SETIA HUJUNG NYAWA

copp~ 
sebelum semua membuat spekulasi (ayat saintifik giler) atau fikir aku nie pon salah sorang dri peminat cerita nie, korang SALAH..!!
huarh..huarh..
(dah tu kenapa ko buat entri pasal tajuk nie?)


haha, sbnarnya aku baru tgk crita nie tadi kat youtube, baru jer kejap tadi... boring punya pasal aku pon pegi lah kat youtube, tgk CNBLUE nyanyi.. Hearstrings MV, dan layan lah lagu2 lain, pastu tiba2 lalu 'Setia Hujung Nyawa' mula nya aku buat bodoh jer, sbb aku mmg tak pernah tgok pon crita tu kat tv3... lpas tu boring aku dah jadi kritikal tahap 4, so bila aku fikir balik kenapa kwn2 sekelas aku suka sngat dgn crita nie, dn skrg crita nie kira mcm fenomena jugak lah, kwn sekelas aku tu pon stu hal pulak, boleh plak dia ltak nama gerai utk assignment dia "Setia Stall" owh~ dalam hati aku (nama gerai tak international langsung... cuba lah mcm aku, ambik nama '4corner' bru ada class)... ok berbalik kpd tadi lpas aku fikir knapa ramai org2 skrg suka sngat ngan citer nie, aku pon try lah buka yg video teaser je, tiba2 rasa mcm comel jugak citer nie, lpas tu aku pon start lah tgk dri ep 1- ep 28 (tpi banyak skip scene yg tak best)...

jadi secara kesimpulannya, aku suka bila si El tu addict gile kat drama korea, hampir setiap masa bawa note book dia jer, tapi apa yg aku nampak watak EL tu mcm aku sikit, suka tgk drama korea kat Note book sambil tertiarap kat atas katil,lpas tu main tutup jer note book tanpa shutdown...hahaha lpas tu si EL tu suka sangt ngan Lee Min Ho, dalam hati aku cakap "aku minat lee min ho tu dri zaman Boys Over Flower jer~" hahaha tpi yg paling tak boleh blah, masa si zain gantung semua gambar lee min ho kat rumah dorang...owh sweet~

aku rasa mmg 'bangang abadi' ketika si EL masak cucur bawang tu, bkan nak buat kecil2 cucur tu, nie tak sejempot besar terus dia masuk dalam kuali, masa scene tu aku rasa macam "betul2 tak pandai masak minah nie", lpas tu aku berdekah bila si zain cakap "kuih bom ker nie?" masa scene tu aku ulang dua-tiga kali..

aku rasa geli geleman bila si zain ubah rambut konon2 nak jadi 'Lee Min Ho', ughh~ dalam hati aku better rambut dia yg pacak2 tu lah.. tapi sampai sekarang aku masih tak dapat nak hadam atau cari kehandsomeman yg ada pada zain hakimi tu? sbb ramai yg cakap dia tu handsome, tp aku tgok biasa jer,.. hmm ok apa2 jer lah.. tapi aku rasa ikram, abg EL (ryzal jaafar) dan hady (talha harith) dorang lagi handsome... aku suka sangat part abg EL (ryzal jaafar) masa pakai baju pilot (oh~ dream) ditambah ketika ep 1 yg dia pakai baju pilot dengan pakai cermin mata turun nak pergi breakfast dgn mak ayah dia tu...sweet sngat~ masa dia nak bg hadiah dri 'paris' kat EL tu pon aku suka sangat... hahaha snang kata pandangan aku ketika tgk crita nie lbih kepada abg EL tu..huk huk huk tapi apapun sekarang hati aku ttp kepada Jung Yong Hwa...tak ada sapa boleh merampas tempat "Oppa yonghwa" dri hati aku (ayat mintak lempang guna kaki)

yong hwa
suke sangat buat muka cam tu~ ^_^


secara over all, aku boleh kata ok lah citer tu, tak teruk sangat dan tak lah best sangat, so-so jer lah.. itu apa yg aku lihat.. 

2 comments:

DidiPhantomhive said...

episode brape bile zain buat rambut lee min ho tu?

Unknown said...

Durrah Adilah, klu kat youtube episode 9...