15 May 2013

PENJAGAAN WAJAH

siapa tak mahu muka cantik, licin, bersih, putih, gebu, dan lain-lain kan...
keadaan akan jadi lebih teruk kalau kita tgok cerita2 korea, pelakon2 perempuan dia mmg cantik2 berlaka. sampaikan terasa diri ini tak cantik sangat... hahaha 

jerawat!
jangan cakap lah pasal jerawat, jerawat dengan aku memang bestfriend... hahaha
ramai org cakap kalau umur dah masuk 20-an, jerawat secara automatik akan hilang, aku percaya juga dengan kata-kata tu sebab aku tgok kakak aku lah... dulu muka dia teruk, tapi sekarang muka dia licin jer...jealous betul aku tgok kulit muka dia, tapi dia pulak jealous tgok kening aku,... haha
(dasar perempuan, nak jealous dgn muka org jer)

ok, baru sebentar tadi aku baru pulang dari guardian, sebab aku nak beli pembersih muka, dan pembesih muka yang aku beli ialah CETAPHIL.


kalau nak tahu nie kali pertama aku guna kan benda alah nie, balik je rumah aku terus guna benda nie, masa aku guna tu aku agak janggal. pelik, dan aneh sikit lah dengan benda nie, sebab benda nie tak berbuih sangat, tak macam pembersih muka lain. aku tahu pasal produk nie pon dari blogger2 dan artis tempatan.
so aku nak tgok lah produk nie power ke tak, ataupun jerawat aku yang memang power.. haha tapi lepas aku pakai benda nie aku dpat rasa muka aku jadi lembap dan tak kering, lepas tu muka aku jadi freshh~ jer, jerawat yang baru tumbuh pun nampak macam nak kecut dah... berbaloi jugak lah kan aku keluarkan RM49.50

sebenarnya aku nak beli beauty skin essence, alah yang adira guna tu.. jealous gila aku tgok muka adira yang sekarang nie dah putih melepak.. tapi sekarang aku jadi pelik pula dengan muka adira, sebab putih sngat macam tak ada darah..

dulu aku guna produk nie,
bertahun juga lah aku guna produk nie, kalau tak silap aku guna sejak 2010 masa aku form5, lama tak... safi patut rasa bangga sebab ada pelanggan tetap macam aku nie, aku suka produk nie sebab hanya produk ni jer yang tak menternak jerawat di muka aku, kalau produk2 lain jerawat tumbuh macam cendawan, tapi produk nie hanya kawal jer, nak hilangkan parut jerawat memang produk nie tak boleh buat...

so 2 minggu bermula dari hari nie aku nak tgok perubahan menggunakan cetaphil, kalau aku nampak perubahan, cetaphil akan dapatlah seorang pelanggan tetap iaitu AKU!!

1 comment:

Anonymous said...

hai sis...nak tnye....mcm mne pencuci muka cetaphil tu ok x?
sy baru nk try guna cetaphil ni...