24 December 2013

RESULT SEMESTER 5

ye, kali nie lambat sikit nak update pasal result semester 5..
sehinggakan aku dah start 2 minggu Latihan Industri a.k.a praktikal...
cerita praktikal? lain kali jer lah huhu -_-

ok result semester 5
ape cer? ape cer?
adakah maintain seperti semester 4 atau jatuh pointer...

untuk ambik result semester 5 aku pergi dengan abah aku
macam biasalah aku bukak netbook aku pagi2 buta sebab nak tgok status lecture aku pasal result dah keluar.. lepas jer lecture bg tahu result keluar pukul 10 aku terus cakap dgn abah aku...
tapi kali nie aku tgok result bersama-sama dengan kawan aku iaitu syiera..
sampai je kolej aku pun dgn syiera terus menuju ke info board kolej sebab kata lecture result akan ditampal disitu.. bapak aku pulak tunggu kat cafe kolej sambil layan teh tarik haha

sampai jer kat info board.. tiba2 syiera tarik tgn aku
'alah aku nervous lah puan zahar pun ada kat situ... aku takut nak tgok subjek dia'
puan zahar tu lecture bg subjek investment... klu nak tahu subjek investment nie dalam semester 5 dikira mcm killer subject bg classmate aku...

'kau tak nak tgok, biar aku pergi sorang' 
aku kata kat syiera
haha aku sebenarnya pun nervous jugak tapi pada masa yang sama aku excited nak tgok result...

sampai jer di info board ada lah 2 3 budak junior aku yang nak tgok result jugak..
dalam hati aku, aku target untuk dapat pointer dlm 3.80... sbb aku rasa investment susah aku nak dpt A atau 4.flat... bila jer nampak DPI05 aku terus cari perkataan AD lepastu aku nampak 3.88 then aku tgok no matriks aku.. alhamdulillah maknanya aku still dapat dekan... lepas tu aku rasa mcm nak tgok CGPA then aku nampak 4.00 masa tu aku tercengan jugak.. iyelah patutnya CGPA aku dlm 3.80 sbb aku menurun dari 4.00 dri semester 4 kpd 3.88 bagi semester 5...

then dalam 1 minit kemudian baru aku perasan rupanya GPA aku 4.00 CGPA aku yang 3.88
jadi semester 5 nie aku dapat 4.00 flat lagi... masa tu kegembiraan aku jgn ckp lah... aku mmg tak target untuk dapat A+ dalam investment tapi tak sangka aku berjaya... alhamdulillah

lecture aku puan zahar yang dari tadi ada kat situ ucap tahniah kat aku...
'ramlah kena buat kenduri nie awak kena belanja saya jugak'
'sya nak awak sambung belajar ke ijazah syiera pun sama'
itulah pesanan dan kata2 dia...


nak tgok result aku mcm mane? meh aku tunjukkan
result aku yang 3 terakhir di bawah...^_^


No comments: